Ještě nechodí a mají se učit anglicky? Podle některých odborníků by se měly děti vystavovat dvojjazyčnému prostředí takřka od narození. Cizojazyčná atmosféra napomáhá rozvoji mozkových buněk, lépe analyzovat, ale také domluvit se v dospělosti v zahraničí a poznat nové kamarády a kulturu. Učení cizích jazyků také zabraňuje vzniku demence nebo rozvoji Alzheimerovy choroby. Proč ještě byste měly začít s výukou cizích jazyků u svých dětí hned po narození?
1. Přízvuk jako rodilý mluvčí
Přirozený přízvuk a intonace jako rodilý mluvčí? Podle výzkumu vědců mluví děti, které se učily cizí jazyk od malička a navštěvovaly kurzy angličtiny pro nejmenší, bez specifického přízvuku ovlivněného mateřštinou. Při výuce v dospělosti je naopak takřka nemožné naučit se výslovnost a intonaci jako nativní spíkr.
2. Pravidlo 10 000 hodin
Umět něco dobře znamená podle Malcolma Gladwella zabývat se danou výukou řádově 10 000 hodin. Čím dříve s výukou u svých dětí začnete, tím dříve uspějí a dostanou se na excelentní úroveň. Kurzy angličtiny pro předškoláky jsou perfektní startovní čárou, děti pak mohou navazovat na další úrovně a prohlubovat své znalosti. Dosáhnout 10 000 hodin výuky pak mohou na prahu dospělosti.
3. Radost z učení
Co si budeme namlouvat, u středoškoláka nebo vysokoškoláka, případně pracujícího dospělého, jen těžko probudíte nadšení z učení. Malé děti radost z poznávání a učení nových věcí mají, proto je vhodné jim učení cizího jazyka neznechutit, ale výuku podpořit hrami, říkankami, obrázkovými kartami, pohybovými aktivitami nebo také online vzdělávacími aplikacemi!
4. Bez obav a ostychu
Je to tak správně? Malé děti po osmělení ztrácejí ostych z mluvení, což se jim bude hodit v dospělosti. Naopak při učení v pozdějším věku už vzniká bariéra plynoucí z možných chyb nebo nevědomosti, dospělí studenti se pak stydí nebo nejsou ochotni mluvit cizím jazykem. Bez mluvení s rodilými mluvčími se však cizí jazyk zvládnout nedá!